پسوردهایتان را مدیریت کنید
نوشته شده توسط : وب خاص

اگر یکی از موانع شما برای حضور در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و تجربه‌های جدید آنلاین، به خاطر سپردن و به یاد آوردن نام‌های کاربری و کلمه‌های عبور متعدد است، می‌توانید از "پسوردمنیجر” استفاده کنید.

استفاده از دفترچه‌های کاغذی یا دیجیتالی برای ثبت اطلاعات اعتبارهای مختلف در اینترنت، راه‌هایی ارزان هستند، اما امنیت بالایی ندارند.

400998987987987987812

 

 

 

 

 

 

 

 


اگر یکی از موانع شما برای حضور در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و تجربه‌های جدید آنلاین، به خاطر سپردن و به یاد آوردن نام‌های کاربری و کلمه‌های عبور متعدد است، می‌توانید از "پسوردمنیجر” استفاده کنید.

استفاده از یک برنامه مختص مدیریت کلمه عبور (پسوردمنیجر)، راه‌حل دیگری است. یاد گرفتن چنین اپلیکیشنی ممکن است زمان زیادی طول بکشد، اما می‌تواند به شما در سازمان‌دهی و ایمن‌سازی مجموعه‌های اعتباری آنلاین در حال رشد شما کمک کند.

بسیاری از پسوردمنیجرها به یک روش عمل می‌کنند: شما می‌توانید یک کلمه عبور اصلی (مَستر پسورد) برای این برنامه ایجاد کنید و سپس نام کاربری و کلمه عبور مورد نظر خود برای اعتبارهای متعدد را به آن بیفزایید.در طول این فرآیند، برخی از پسوردمنیجرها می‌توانند به صورت خودکار تمامی اطلاعات مربوط به ورود (log in) شما را پیدا کرده و این اطلاعات را وارد بانک اطلاعاتی رمزگذاری خود ‌کنند.

 


از آن پس، وقتی پسوردمنیجر شما مشغول به کار است و وارد سایتی می‌شوید که به اطلاعات ورود (لاگ‌این) نیازمند است، می‌توانید کلمه عبور اصلی خود را وارد کنید، آنگاه پسوردمنیجر بانک اطلاعاتی خود را جست‌وجو و نام کاربری و کلمه عبور خاص شما را برای آن سایت پر می‌کند.

درواقع کافی است شما تنها کلمه عبور اصلی خود را به خاطر داشته باشید تا بتوانید به تمامی کلمه‌های عبوری که در برنامه ذخیره شده است دسترسی پیدا کنید.

بسیاری از پسوردمنیجرها نسخه‌هایی برای ویندوز، مک‌ و اندروید دارند. برای اینکه کلمه عبور خود را هرجایی که می‌روید در اختیار داشته باشید، بسیاری از این برنامه‌ها می‌توانند بانک اطلاعاتی مربوط به کلمه عبور را در تمامی دستگاه‌ها و با اتصال ایمن به وب یا تنها با اتصال به شبکه وای‌.فای شما هماهنگ (سینک) کنند.

البته از آنجایی که در سال گذشته اطلاعات آنلاین ذخیره‌شده برای حداقل یک پسوردمنیجر (LastPass) هک شد، حتی با وجود اینکه داده‌ها رمزگذاری شده بود، برخی از مردم ترجیح می‌دهند که داده‌های کلمه عبور خود را دور از فضای ابری و نزد خود نگهداری کنند.

از جمله این برنامه‌ها، می‌توان به Password Confidental ،Dashlane ، ۱Password و سایر پسوردمنیجرها اشاره کرد؛ شما می‌توانید ویژگی‌های پیشنهادی برنامه مورد نظر خود را بررسی کرده و در نظر بگیرید، اطلاعات مربوط به نصب را مطالعه کرده و پیش از اینکه دست به کار شوید، از میزان کاربری آن اطمینان حاصل کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وب خاص

در نسخه جدید تلگرام با ارسال یک کاراکتر به فرد مورد میتوان حتی در صورت ریپورت چت کرد.

همانطور که میدانید قابلیت ریپورت افراد در تلگرام زیاد شده و مشکلی جدی برای برخی کاربران حساب میشود.

41085587418785

 

 

 

 

 

 

 

در صورت ریپورت شدن فقط میتوان به مخاطبینی که شماره ما را ذخیره کرده اند پیام بدهیم و افرادی که شماره یکدیگر را ندارند به جز در گروه های تلگرامی باید ده استیکر یا نوشته برای فرد ریپورت شده ارسال کنند تا بتواند چت کند.

اما  در نسخه جدید تلگرام تنها با ارسال یک کلمه یا حرف یا استیکر به فرد مورد نظر  چت با او باز شده و او میتواند حتی در صورت ریپورت بودن هم با شما چت کند.

البته شرکت تلگرام اعلام کرده است بزودی امکان ریپورت کردن را به صورت کامل حذف خواهد کرد.



:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وب خاص

خبر مبنی بر تغییرات احتمالی توئیتر در چند روز آینده، اعتراض کاربران را برانگیخت، اما مدیر عامل این شرکت در برابر این واکنش ها ساکت نماند. .

چندی پیش توئیتر از تصمیم جدید خود مبنی بر تغییر فرمت این شبکه اجتماعی خبر داد.

این تغییرات که ازهفته آتی قرار است اعمال شود، حکایت از نمایش الگوریتمی تایم لاین به جای ترتیب زمانی آن ها دارد. تاکنون ترتیب نمایش توئیت ها بر اساس زمان بوده است ولی حالا شرکت توئیتر تصمیم گرفته مثل فیس بوک آن ها را بر اساس الگوریتم نمایش دهد.

این خبر از دیروز صبح (شنبه، هفدهم بهمن ماه) زمزمه ای نه چندان خوشایند در بین کاربران فضای مجازی ایجاد کرد و موجب اعتراض بسیاری شد.

41105645616221152406

 

 

 

 

 

 

 

 


هشتگ RIPTwitter (به معنای خدا توئیتر را بیامرزد) روندی است که به خوبی اعتراض کاربران را نسبت به این تصمیم فیس بوک نشان می دهد. در ادامه به برخی از توئیت های کاربران پرداخته می شود:

 

توئیتر می خواهد به فیس بوک تغییر کند. همگی: #خدا تویتر را بیامرزد.

اگر آن ها می خواند توئیتر را بهتر کنند باید ویژگی ویرایش توئیت را به آن اضافه کرد
و امکان ارسال پیام های مستقیم را به یکباره حذف کنند.

به دنبال هشتگ "خدا توئیتر را بیامرزد" و اعتراض شدید کاربران، جک درسی، مدیر عامل توئیتر در طی پیامی توئیتری با همین هشتگ به کاربران اطمینان داد که هیچ گونه تغییری در توئیتر رخ نخواهد داد.

وی در این پیام نوشت: : "سلام توئیتر! خطاب به هشتگ 'خدا توئیتر را بیامرزد' : من می خواهم که شما بدانید که ما همیشه به شما پ گوش می دهیم. هرگز ما برنامه ای برای تغییر تایم لاین ها در هفته آینده نداریم."

 



:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وب خاص

باتری لپ تاپی که شارژ کمی نگه دارد و شما از آن مطلع نباشید به یکباره می تواند اطلاعات چند میلیونی و گاهی هم حیاتی را از بین ببرد.

حتما یادتان می آید آن موقع هایی که لپ تاپ تان مثل پورشه آخرین سیستم کار می کرد؛ ساعت ها بدون نیاز به برق! اما اکنون چه، یک ساعت نهایت دو ساعت، ممکن است بیشتر برایتان کار نکند. علت این چیست؟ آیا مشکل از سخت افزار داخلی رایانه شماست؟ پاسخ خیر است. این مشکل همانطور که بدیهی است به باتری لپ تاپ شما مربوط می شود. اما آیا واقعا باید آن را هم اکنون تعویض کنید؟

 

4105445186745841547

 

 

 

 

 

 

 

 


این مسئله موضوعی است که حتی خود ویندوز هم برای آن تمهیداتی اندیشیده است. برای اطلاع نرم افزاری از تعویض جنس باید طبق زیر عمل کنید:

ابتدا Command Prompt را باز کنید. آسان تر از آن تایپ کردن cmd در سرچ بار می باشد. اکنون عبارت زیر را در آن تایپ کرده و اینتر بزنید:


powercfg /batteryreport

اکنون یک فایل راجع به اطلاعات کامل باتری لپ تاپ در پوشه Users رایانه شما ایجاد خواهد شد. این فایل شامل ریز اطلاعات ساعات کار باتری و میزان تخمینی کارکرد آن می باشد.

سپس به فایل موردنظر بروید و آن را اجرا نمایید.

 


در بخش Installed Batteries دو بخش Design Capacity و Full Charge Capacity را مشاهده خواهید نمود. اگر اختلاف میان آن دو عدد اندک بود که مشکلی نیست اما اگر تفاوت فاحشی مشاهده شد، به این نتیجه می رسیم که باتری نیاز به تعویض دارد.



:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وب خاص

در حالی که گزارش‌های غیر رسمی زیادی برای استفاده آزمایشی حساب‌های چندگانه در سیستم عامل iOS وجود دارد، اما انجمن‌هایی که در اینستاگرام فعالیت دارند هیچ قدمی برای تایید کردن یا رد کردن این موضوع برنداشته‌اند. اما یکی از سخن‌گویان اینستاگرام در مورد این موضوع مطلبی را به اشتراک گذاشته است:

    ما همیشه به دنبال آزمایش ویژگی‌های جدید در اینستاگرام هستیم.

instagram-is-finally-starting-accounts

 

 

 

 

 

 

 

البته اخبار‌ها امیدوار کننده هستند و گسترش چنین آزمایش‌هایی را بر روی سیستم‌عامل‌های مختلف نشان می‌دهند، ما نیز مطمئن هستیم که ویژگی‌های جدیدی به اینستاگرام اضافه می‌شود که یکی از مهم‌ترین‌ آن‌ها حساب‌های چندگانه متغیر است، اما تنها مورد ناامید کننده این است که نمی‌دانیم چه مدت باید منتظر بمانیم تا از صحت این ویژگی مطمئن شویم.

شاید برای کاربران عادی اینستاگرام چنین قابلیتی چندان جذاب نباشد، اما مسلما افراد خاصی وجود دارند که این قابلیت اهمیت زیادی برای آن‌ها دارد و به آن نیازمندند چرا که معمولا حساب‌های فراوانی در شبکه‌های مجازی به نام خود به ثبت رسانده‌اند.



:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وب خاص

اپل با معرفی آیفون ۶ اس فناوری 3D Touch را نیز به کاربرانش عرضه کرد. حال به نظر می‌رسد باید در سال جاری میلادی و معرفی آیفون ۷ نیز شاهد استفاده از این فناوری در کلید Home آیفون باشیم.

fa9b49-477fe6920f6b

 

 

 

 

 

 

 

 

اپل در آیفون ۶ اس فناوری جدیدی را با عنوان 3D Touch معرفی کرد. حال شنیده‌ها حکایت از این دارد که این فناوری در آیفون ۷ روی کلید Home تعبیه خواهد شد. گمانه‌های جدید در این خصوص برگرفته از اطلاعاتی است که از پتنت جدید اپل گرفته شده است. در این پتنت شاهد بهره‌گیری از فناوری 3D Touch در کلید Home آیفون ۶ اس هستیم. براساس اطلاعات ارائه شده در کلید Home در کنار سنسور اثر انگشت شاهد قرار گرفتن موتور Haptic هستیم.

این پتنت در سال ۲۰۱۳ ثبت شده، اما تایید آن تا هفته‌ی جاری به طول انجامیده است. در این پتنت فناوری حساس به فشار تشریح شده است. با توجه به توضیحات ارائه شده انتظار می‌رود در آینده شاهد استفاده از کلید فیزیکی در این قسمت از آیفون نباشیم، چراکه احتمالا شاهد بکارگیری یک سطح صاف مجهز به فناوری 3D Touch خواهیم بود.

اپل همچنین به شماری از قابلیت‌های این فناوری جدید در فایل پتنت منتشر شده اشاره کرده است. اطلاعات برگرفته نشان از این دارد که احتمالا کلید فیزیکی آیفون قادر خواهد بود تا چند ژست حرکتی را نیز شناسایی کرده و حتی تماس‌های نزدیک به محل سنسور را نیز شناسایی کند. این فناوری گویای این موضوع است که برای استفاده از قابلیت‌های کلید فیزیکی نیازی به فشردن کامل آن نیست.

البته باید به این موضوع اشاره کرد که این فناوری منحصر به آیفون نبوده و باید سایر محصولات اپل را نیز دارای پتانسیل کافی برای بهره‌گیری از این قابلیت خواند. برای مثال می‌توان به اپل تی‌وی و همچنین شماری از ابزار‌های جانبی تولید شده توسط اپل اشاره کرد، اما همچون همیشه باید شاهد رونمایی از این فناوری در آیفون‌های این کمپانی باشیم.

احتمال دارد در آیفون ۷ شاهد ترکیب سنسور اثر انگشت با موتور Haptic باشیم که برای فناوری 3D Touch مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به زمان ثبت این پتنت، به نظر می‌رسد اپل زمان زیادی را برای کار روی این موضوع داشته و از این‌رو آیفون ۷ دارای پتانسیل بالایی است تا با این



:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وب خاص

به احتمال زیاد اپل در مراسم روز ۲۵ اسفند خود آیفون جدید ۴ اینچی با نام 5se را معرفی خواهد کرد. حالا با توجه به تخمین‌های جدید به نظر می‌رسد که یک سوم از مالکان آیفون‌های اپل، آیفون‌های ۴ اینچی این شرکت را داشته و در انتظار نسخه‌ی جدیدتر آیفون با این ابعاد هستند.

838f958d4e229ed9

 

 

 

 

 

 

 

 

روز ۲۵ اسفند ماه به احتمال زیاد آیفون جدید اپل به قدرتمندترین گوشی با ابعاد ۴ اینچی صفحه نمایش تبدیل خواهد شد. در حال حاضر در بین کارشناسان اختلاف نظر وجود دارد چرا که بسیاری در موفقیت این آيفون شک دارند.

در این بین کارشناسان در موسسه‌ی Mixpanel دست به کار شده و اطلاعات جالبی را ارائه داده‌اند. بنابر این اطلاعات در حدود ۳۲.۲۲ درصد از کاربران آیفون‌ها، آیفونی ۴ اینچی دارند. داده‌ها نشان می‌دهند که ۱۹.۰۳ درصد از دارندگان آیفون‌ها، آیفون ۵ اس، ۷.۵۳ درصد آیفون ۵ و ۵.۶۶ درصد آیفون ۵ سی دارند.

این افراد در حدود یک سوم کاربران آیفون‌ها را تشکیل می‌دهند اما نکته‌ی جالب توجه در مورد آن‌ها این است که به طور قطع این افراد در انتظار نسخه‌ی جدیدتر هستند و رو به آیفون‌های سری ۶ نیز نیاورده‌اند چرا که ابعاد آن را مناسب خود ندانسته‌اند.

می‌توان انتظار داشت که این افراد با معرفی آیفون ۵ اس ای رو به خرید آن بیاورند و به طور قطع اپل نیز از این ماجرا آگاهی داشته و به این دلیل قصد معرفی آیفون ۴ اینچی جدید را دارد.



:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وب خاص

سخنرانی عمومی برای بار اول، ترسناک و طولانی است، اضطراب ناشی از این کار، شما را تا حد فلج‌شدن می‌برد. سخنران‌های مجرب در این‌باره مشاوره‌های مختلفی به شما می‌دهند؛ تمرین در مقابل آینه، صحب‌کردن در مهمانی و جشن‌های تولد، جویدن آدامس و … . اما اگر هنوز خود را آماده این کار نمی‌دانید، بیایید در مقابل مخاطبان مجازی و در یک استیج مجازی تمرین کنید. Public Speaking for Cardboard یک اپ اندروید است که با هدست VR کار می‌کند و می‌تواند یک استیج یا اتاق کنفرانس مجازی را برای ارایه یا سخنرانی شما فراهم کند. هدف این اپ استفاده از گوگل کاردبورد است، اما با هر هدست VR دیگری نیز به خوبی کار می‌کند.

 

Public-Speard

 

 

 

 

 

 

 

یک نکته کوچک را در اینجا یادآوری می‌کنم؛ این اپ نسخه توسعه‌دهندگان و در نتیجه یک پیش‌نمایش است، بنابراین همه‌چیز در این اپ کار نخواهد کرد. شما می‌توانید ثبت نام کرده و منتظر باشید که نسخه نهایی با ویژگی‌های آپلود اسلاید‌های سخنرانی، منتشر شود. پس از آن شما مخاطب مجازی دارید. نرم‌افزار را راه‌اندازی کرده و گوشی همراه خود را در هدست VR خود قرار دهید. از ابزار ناوبری گوشی یا حرکات سر خود برای انتخاب یک محیط کمک بگیرید. وقتی یک محیط را برای بار اول انتخاب می‌کنید، گزینه‌ای برای خاموش‌کردن مخاطبان متحرک خواهید دید. اگر کاری انجام ندهید، گزینه ناپدید شده و راه برگشتی جز راه‌اندازی دوباره اپ وجود ندارد.

سخنرانی را آغار کنید. اتاق نیز با مخاطبان کمی که اغلب از خود بی‌قراری نشان می‌دهند، شروع می‌کند. بعدا اتاق کم‌کم پر خواهد شد. با روشن‌کردن هدست VR خود، تمرین را آغاز کنید. شما آزادید هنگام سخنرانی، برروی استیج مجازی راه بروید.

مفهوم این کار بسیار عالی است و نشان می‌دهد VR چطور می‌تواند بیشتر از یک پلتفرم بازی باشد.



:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وب خاص

شما در رویاهای خود، به چه اسمارت فونی فکر می‌کنید؟ چند ثانیه چشمان خود را ببندید و به آن فکر کنید، حال به نظر شما، رویای شما قابل تولید و عرضه است?! یا بهتر بگوییم آیا اسمارت فونی در بازار هست که شرایط گوشی رویایی شما را داشته باشد؟

5727117544154

 

 

 

 

 

 

 

همزمان که شما در حال رویا پردازی بودید، یک موسسه طراحی اوکراینی، کانسپتی را طراحی کرد که شاید خواندن ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن بسیار به رویای شما نزدیک باشد. این کانسپت که توسط Herman Haidin طراحی شده است برای واقعی شدن راه سختی پیش‌روی ندارد!

این کانسپت مربوط به آیفون 7 است و در آن نگاه به آینده موج می‌زند. محصولی که مشخصات جالبی دارد و کاش که اپل نیز به آن نگاهی بیندازد؛ اما ویژگی‌های این کانسپت خارق‌العاده چیست؟

در ابتدا باید بگوییم که ضخامت این آیفون 7 زیبا، تنها 3 میلی‌متر است! فوق‌العاده است نه؟ هم اکنون باریک‌ترین اسمارت فون تولید شده در دنیا 5 میلی‌متر ضخامت دارد و دیگر پرچم‌داران بازار ضخامت‌هایی در حد 7 میلی‌متر دارند که آیفون نیز یکی از آن‌هاست.

اما دیگر ویژگی این محصول، یک امکان عجیب و خاص به شمار می‌رود! وجود یک نمایشگر 5 اینچی در جلو و البته در عقب! بله درست خواندید، جذاب است نه؟!

 

بهره گیری از یک دوربین 16 نانو پیکسلی هم انتخابی است که برق را از سرما می‌پراند.

ضد آب بودن آن دیگر محدودیت نداشته و با آن تا هر عمقی و هر مدت زمانی می‌توانید شنا کنید.

خب، دوست داریم تا نظر شما را هم بدانیم! به ما بگویید که اسمارت فون مورد علاقه و رویایی شما چه ویژگی‌هایی دارد؟!



:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وب خاص

ال جی یکی از شرکت های انگشت شماری ست که برای معرفی دستگاه های جدید در کنفرانس جهانی موبایل امسال که اواخر این ماه برگزار خواهد شد آماده شده است. این شرکت تایید کرده که پرچمدار 2016 خود به نام ال جی G5 را در کنفرانس MWC معرفی خواهد کرد. اگرچه طراحی واقعی ال جی G5 هنوز مشخص نیست اما شایعات و گزارشات منتشر شده برخی از ویژگی های احتمالی این گوشی را فاش کرده اند و اکنون شاهد تصاویر جدیدی از قاب محافظ این گوشی هستیم که حضور برخی از این ویژگی ها را قوت می بخشد.

2131545154-4fdaedfb2ee1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به تازگی تصاویر جدیدی از قاب محافظ G5 در وب سایت آنلاین آمازون ارایه شده که ساخت شرکت های سوم شخص است. با وجود اینکه خود این قاب ها محصولات شگفت انگیزی نیستند اما برخی از ویژگی ها و طراحی های ظاهری بالقوه این گوشی را آشکار می کنند. برای مثال تنظیمات دوربین جلویی که ال جی در گوشی های سال 2016 خود به کار خواهد گرفت در این قاب ها تایید شده است.


بر اساس تصاویر منتشر شده از این قاب، ال جی قصد دارد از دوربین های دوگانه در قاب پشتی G5 استفاده کند که شامل یک لنز کوچک و یک لنز بزرگ به همراه فلش LED ست. برخلاف طراحی دستگاه های قبلی که دوربین پشتی و فلش در یک خط عمودی قرار می گرفتند، ال جی امسال این طراحی را تغییر داده و از جایگیری افقی برای دوربین ها و فلش استفاده کرده است. همچنین ال جی از لیزر اتوفوکوس در دو پرچمدار اخیرش استفاده کرده بود که احتمالاً در این مدل نیز به کار خواهد گرفت.

 

جدای از جایگیری دوربین های پشتی گوشی که در تصاویر این قاب آشکار شده، یک حفره برای سنسور اثر انگشت نیز در پشت این قاب به چشم می خورد و به نظر می رسد که طراحی گوشی های نکسوس 5X را ادامه داده است. نکته جالب توجه اینجاست که برخی از این تصاویر، جایگیری دوربین های پشتی را کمی متفاوت از توضیحات بالا ارایه داده اند به این معنی که همان جایگیری خطی افقی تکرار شده اما جای لنزهای دوربین و فلش LED تغییر کرده است. این تصاویر نشان می دهند که لنز دوربین جلویی درست در وسط و قسمت بالایی گوشی قرار گرفته و سنسورهای نیز در همان سمت و در کنار دوربین قرار دارند و (احتمالاً) اسپیکرهای استریو نیز در قاب جلویی جا خوش کرده اند. آنطور که در تصاویر این قاب ها پیداست، دکمه های تنظیم صدا نیز در کناره سمت چپ گوشی قرار دارند و بدون مشاهده هیچ نشانه واضحی از دکمه پاور در این تصاویر که ال جی در نسل های قبلی سری G آن را در پشت گوشی قرار می داد، احتمال می رود که این بار هم در قاب پشتی و درست در همان محل اسکنر اثر انگشت قرار گرفته باشد.



:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وب خاص

ChargeHub

نام یک گجت کارا است که 7 درگاه USB استاندارد برای شارژ در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این دستگاه که ساخته Limitless Innovations است، با ایجاد 48 وات برق قادر است همزمان 7 دستگاه USB را شارژ کند.

744376247575911732 9224a1edb13a

 

 

 

 

 

 

 

این گجت نیاز به کابل، پریز، فضا یا سیم سیار را از بین می‌برد و در یک محیط کوچک شارژ 7 دستگاه را ممکن می‌کند.

کاربران می‌توانند با دسترسی به DesignStudio آنلاین این گجت، هاب خود را با تصاویر، متن، لوگو یا گرافیک‌های دلخواه شخص سازی کنند.

تنها کاری که باید کرد این است که طرح دلخواه را آپلود و تغییرات لازم را روی آن ایجاد کرد و سپس پرینت گرفت.

روی این هاب شارژ یک چراغ LED است که روشن بودن هاب را نشان می‌دهد. بعلاوه درون این گجت ویژگی‌های ایمنی هم تعبیه شده است تا از طریق آنها سلامت دستگاه‌های متصل تامین شود.

ChargeHub از فن‌آوری SmartSpeed برای شارژ دستگاه‌ها بدون توجه به اینکه از چه برند و با چه سیستم عاملی هستند بهره می‌برد. به این صورت که جریان برق برای دستگاه‌ها به صورت یکسان برقرار می‌شود.

ChargeHub یک گجت سودمند است که :

    به کاربران امکان می‌دهد 7 دستگاه USB را تنها با یک منبع برق شارژ کنند.
    با کمک فن‌آوری SmartSpeed، شارژ بهینه برای تمام دستگاه‌های متصل را فراهم می‌کند.
    به کاربرانش اجازه می‌دهد که با کمک OnlineDesignStudio، هاب شارژ خود را شخصی سازی کنند.
    با اتصال به تنها یک منبع برق، نیاز به کابل، اتصالات، پریز و سیم سیار را برطرف می‌کند.
    با تعبیه ویژگی‌های ایمنی، سلامت دستگاه‌ها را تامین می‌کند.



:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وب خاص

استفاده از سنسور اثر انگشت برای باز کردن گوشی‌، اولین بار توسط اپل و با معرفی آیفون 5s صورت گرفت و پس از آن این روش به استانداردی برای اکثر گوشی‌های رده بالا و حتی میان‌رده تبدیل شد. اما محل قرارگیری این سنسور در همه گوشی‌ها یکسان نیست، شرکت‌ها برای تفاوت در طراحی گوشی‌ خود با سایر رقبا هر کدام این سنسور را در محلی قرار دادند. هوآوی که همیشه این سنسور را در زیر دوربین اصلی گوشی قرار می‌دهد، همین طور ال‌جی که به تازگی از این سنسور در دکمه پاور V10 خود (که در پشت دستگاه واقع است)، استفاده نموده و سونی که در Z5 این سنسور را در کلید پاور و لبه سمت راست گوشی نشانده. خب در دنیای شلوغ گوشی‌های هوشمند، طراحی یکی از اصلی‌ترین پارامترها برای موفقیت گوشی‌ است اما در واقعیت ما با کار کردن با این مدل‌ها راحت نبودیم و استفاده از این سنسور در کلید هوم برای‌مان جذاب‌تر بود. شاید بگویید این یک نظر شخصی است و می‌توان پس از مدتی به این محل‌ها عادت کرد،‌ ولی باید بگوییم که ما برای نظر خود دلایل محکمه پسندی داریم!

574154154-scanner-300x174

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Huawei-fingerprint-scanner

۱. سهولت هنگام کار با گوشی روی سطوح

یکی از دلایل اصلی ما این است که اگر گوشی شما روی سطحی قرار داشته باشد و شما در شرایطی نباشید که بتوانید با برداشتن آن به کار خود برسید، بهترین راه برای باز کردن با سنسور جای گرفته در کلید هوم است. نیازی نیست برای کارهای کوچک مانند کنترل موزیک یا چک کردن اعلانات و پاسخ سریع به آن‌ها، تلفن خود را در دست بگیرید. اگر این سنسور در پشت یا کنار گوشی قرار بگیرد شما یا مجبورید گوشی را بردارید و یا از PIN و Pattern برای بازکردن آن استفاده کنید.

۲. قرار گرفتن سنسور تشخیص اثر انگشت در دکمه پاور دردسر خاص خودش را دارد!

معمولا علاوه بر دکمه پاور، دکمه هوم (که اغلب سنسور هم در آن قرار دارد) نیز قادر به روشن کردن صفحه نمایش گوشی هست، چه این دکمه فیزیکی باشد مانند پرچم‌داران سامسونگ و آیفون‌های اپل و چه لمسی مانند اسکنرهای هوآوی و گوشی وان پلاس 2. با استفاده از اسکنرهای اثر انگشت علاوه بر کاری که دکمه پاور انجام می‌دهد، می‌توانید به سرعت قفل دستگاه را هم باز کنید ولی دکمه پاور صرفا برای آماده به کار کردن گوشی است در حالی که هنوز دستگاه قفل است.

گوشی‌هایی که سنسور آن‌ها در دکمه پاور قرار دارد، باید برای کارهایی که نیاز به باز کردن گوشی ندارد، مانند چک کردن زمان و تاریخ، قابلیتی مانند Double tap داشته باشند که با ضربه روی صفحه، آن را روشن کند. اما این قابلیت هم آزار دهنده است و با کار کردن با مدل‌هایی که این امکان را داشتند دیدیم که حتی وقتی در جیب هم قرار می‌گیرند، اگر به صفحه ضربه وارد شود روشن خواهد شد، پس قید آن را زدیم و غیر فعالش کردیم. از طرفی هنگامی که گوشی را در دست می‌گیرید ناخواسته ممکن است قفل آن باز شود، مثل افراد چپ دستی که اکسپریا Z5 را در دست می‌گیرند.

۳. قرار دادن سنسور در لبه کناری گوشی هم اشتباه است!

چرا؟ خب این سوال ما هم بود! علاوه بر مشکل قرار گرفتن گوشی در سطوح صاف که در مورد اول به آن اشاره کردیم، مشکل دیگر هنگام استفاده از کیس و کاورها ظاهر می‌شود. بله همه این لوازم جانبی به گونه‌ای ساخته شده‌اند که دکمه پاور به راحتی در دسترس باشد، اما وقتی این کلید در لبه قرار دارد، مانند خانواده Z سونی، پس از اندازه معمول آن نازک‌تر و باریک‌تر است و شکلی تقریبا مستطیل یا بیضی دارد تا گوشی ضرافت و ضخامت کم خود را حفظ کند.
در نتیجه هنگام استفاده از کیس، دسترسی به کلید پاور برای باز کردن گوشی و اسکن کردن انگشت سخت خواهد شد و اکثرا تلاش برای باز کردن قفل بی‌فایده است. در این صورت یا باید دور دکمه پاور را کمی بتراشید که ظاهر کیس را زشت می‌کند و یا قید استفاده از کیس یا اسکنر را بزنید و یکی را انتخاب کنید که وقتی صحبت از یک پرچم‌دار باشد، استفاده از هر دو مورد ضروری است.

 



:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وب خاص

انتظار می‌رود در ماه مارس اپل یک کنفرانس مطبوعاتی را برگزار کند و در آن از یک آیفون 4 اینچی به‌نام 5se رونمایی کند. یکی از دستگاه‌هایی که می‌توان انتظار رونمایی از آن در این مراسم را داشت، تبلت جدید اپل به نام آی‌پد Air 3 است. اپل هنوز به‌طور رسمی مشخصات این تبلت را منتشر نکرده اما به‌تازگی یک کیس محافظ از این تبلت 12.9 اینچی در فروشگاه اینترنتی علی‌بابا رویت شده است که در آن می‌توان جایگاه چهار اسپیکر در چهار گوشه تبلت را مشاهده کرد. در این کیس محل سوکت Smart Connector که برای اتصال ماوس و کی‌برد استفاده می‌شود نیز به چشم می‌خورد. از دیگر حقایقی که این کیس برایمان روشن می‌کند وجود فلاش LED در کنار دوربین اصلی تبلت و هم‌چنین جک 3.5 میلی‌متری هدفون که در گوشه بالا سمت چپ قرار دارد، است. وجود این سوکت درحالی است که اخیرا خبرهای زیادی از حذف سوکت 3.5 میلی‌متری در آی‌فون‌های آینده منتشر شده است.

ipaBHJBHJBJ-3

 

 

 

 

 

 

 

iPad Air 3 احتمالا مجهز به نمایشگری 12.9 اینچی خواهد بود و هم‌چنین 4 گیگابایت رم و چیپست A9X SoC در زیر پوسته این تبلت جاخوش خواهند کرد. اپل کم‌تر از دو ماه پیش آی‌پد پرو را عرضه کرد، این تبلت نتوانست موفقیت چندانی را برای اپل به ارمغان آورد و فروش تبلت‌های این کمپانی نسبت به سال 2014 کاهشی 25 درصدی را شاهد بود، اما آیا این تبلت می‌تواند آمارها را برای اپل دگرگون کند؟



:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وب خاص

به نظر می رسد که سال 2016 برای کمپانی گوگل سالی متفاوت در زمینه تولید و عرضه گوشی های هوشمند خواهد بود. سالی که قرار است در آن حداقل از یک اسمارت‌فون سری نکسوس پرده برداشته شود و شایعه شده که همکاری با هوآوی در سال گذشته برای تولید نکسوس 6P به دهان این کمپانی مزه کرده و قصد دارد تا نکسوس مدل 2016 خود را نیز به دست مهندسان این شرکت چینی بسپارد.

1e053ac0-85e0-4129-bPNG

 

 

 

 

 

 

 

همانطور که می دانید کمپانی گوگل همه ساله اسمارت فون نکسوس خود را با همکاری یکی از شرکت های سامسونگ، ال‌جی، موتورولا، اچ‌تی‌سی، ایسوس و هوآوی تولید و روانه بازار می کند که به عنوان اولین گوشی های مجهز به نسخه جدید سیستم عامل اندروید عرضه می شوند.

اما امروز، خبرهایی رسیده حاکی از این است که این کمپانی قصد دارد تا همانند شرکت های بزرگی همچون اپل، مسئولیت ساخت تمامی قطعات سخت افزاری و نرم افزاری محصولات خود را به دست مهندسان داخلی خود بسپارد.

حتماً شما نیز کار با چندین گوشی اندرویدی متعلق به کمپانی‌های مختلف را تجربه کرده اید و متوجه شده‌اید که هر کدام از این گوشی‌ها، اگرچه از یک سیستم عامل بهره می برند اما به دلیل متن‌باز بودن سیستم عامل اندروید، با رابط‌های کاربری متفاوتی عرضه می شوند و به تبع، تجربه کاربری متفاوتی را برای کاربران رقم می زنند. اما در محصولات اپل چنین چیزی مشاهده نمی شود و تمامی مدل‌ها به طور کاملاً محسوسی در یک محور و راستا بوده و تجربه کاربری هماهنگی را برای کاربران به ارمغان می آورند.

تبلت پیکسل سی نیز یکی از نمونه های بارز اولین تلاش‌ این شرکت برای تحقق چنین هدفی است به طوری که تمامی قطعات سخت افزاری و نرم افزاری این تبلت توسط مهندسان داخلی گوگل ساخته شده و به نظر می رسد که نوت‌بوک کروم‌بوک پیکسل محصول داخلی بعدی مهندسان این شرکت باشد.

در همین رابطه، ساندار پیچای مرد شماره یک این کمپانی، در مصاحبه ای با وب‌سایت The Information از تصمیم این شرکت برای کنترل و نظارت هر چه بیشتر بر روند تولید گوشی های نکسوس در دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری خبر داده بود.



:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وب خاص

اگر نگاهی به اپلیکیشن های ایمیلی پرطرفدار بیاندازیم، متوجه نوآوری هایی خاصی در هر کدام می شویم که آنها را محبوب کرده است مثلاً Sparrowبه دلیل سادگی باورنکردنی اش ، Mailbox به دلیل اسنوز و اینباکس به دلیل باندل ها و کارت های هوشمندش. این اپلیکیشن ها روش کار ما را با ایمیل تغییر دادند، بنابراین شاید انتشار نسخه iOS اپلیکیشن Airmail که ویژگی متمایز خاصی هم ندارد خیلی به چشممان نیاید. البته با وجودی که این اپلیکیشن نوآوری منحصر به فردی را معرفی نمی کند، قابلیتی دارد که کمتر اپلیکیشن موبایلی دارا است: با این اپلیکیشن می توانید هر کاری دوست دارید انجام بدهید.

eed-95064f5310d0

 


 

 

 

 

 

این اپلیکیشن پلتفرم iOS هم مانند Airmail پلتفرم OS X، که در چند سال گذشته یکی از بهترین کلاینت های ایمیل در مک بوده است، گزینه های متعددی را در اختیار کاربر قرار می دهد. این اپلیکیشن به شما امکان می دهد هر کاری را که دوست دارید با ایمیل انجام دهید: اسنوز، فیلتر، تعامل با اپلیکیشن های سوم شخص – و شاید امکاناتی که تا به حال به ذهنتان هم خطور نکرده است ، از تعیین صدای نوتیفیکیشن های اینباکس تا ایمیل های برگشتی و تغییر پوشه بندی جیمیل. تعداد امکانات موجود در این اپلیکیشن از هر اپلیکیشن موبایلی دیگری بیشتر است.


بسیاری از قابلیت های این اپلیکیشن را می توانید به میل خود تغییر دهید. می توانید ظاهر فعالیت هایی مثل ستاره دار کردن و به اشتراک گذاری را تغییر بدهید و حتی می توانید ترتیب منوهای اصلی را به میل خود مرتب کنید.


لئوناردو چیانتینی که یکی از توسعه دهندگان این اپلیکیشن است گفته است که با تعداد زیاد گزینه منظور شده در این اپلیکیشن آنها قصد داشته اند پاسخگوی کاربران با نیازهای متفاوت باشند. این اپلیکیشن بیشتر بر کاربران حرفه ای تمرکز دارد که از اینباکس خود استفاده زیادی می کنند.


این اپلیکیشن در حال حاضر در اپ استور به قیمت 4.99 دلار در دسترس است و بر روی آیفون و اپل واچ فعال می شود. نسخه آیپد آن به زودی عرضه خواهد شد.

 



:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وب خاص

ChargeHub نام یک گجت کارا است که 7 درگاه USB استاندارد برای شارژ در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این دستگاه که ساخته Limitless Innovations است، با ایجاد 48 وات برق قادر است همزمان 7 دستگاه USB را شارژ کند.

744376247575911732 9224a1edb13a

 

 

 

 

 

 

 

این گجت نیاز به کابل، پریز، فضا یا سیم سیار را از بین می‌برد و در یک محیط کوچک شارژ 7 دستگاه را ممکن می‌کند.

کاربران می‌توانند با دسترسی به DesignStudio آنلاین این گجت، هاب خود را با تصاویر، متن، لوگو یا گرافیک‌های دلخواه شخص سازی کنند.

تنها کاری که باید کرد این است که طرح دلخواه را آپلود و تغییرات لازم را روی آن ایجاد کرد و سپس پرینت گرفت.

روی این هاب شارژ یک چراغ LED است که روشن بودن هاب را نشان می‌دهد. بعلاوه درون این گجت ویژگی‌های ایمنی هم تعبیه شده است تا از طریق آنها سلامت دستگاه‌های متصل تامین شود.

ChargeHub از فن‌آوری SmartSpeed برای شارژ دستگاه‌ها بدون توجه به اینکه از چه برند و با چه سیستم عاملی هستند بهره می‌برد. به این صورت که جریان برق برای دستگاه‌ها به صورت یکسان برقرار می‌شود.

ChargeHub یک گجت سودمند است که :

    به کاربران امکان می‌دهد 7 دستگاه USB را تنها با یک منبع برق شارژ کنند.
    با کمک فن‌آوری SmartSpeed، شارژ بهینه برای تمام دستگاه‌های متصل را فراهم می‌کند.
    به کاربرانش اجازه می‌دهد که با کمک OnlineDesignStudio، هاب شارژ خود را شخصی سازی کنند.
    با اتصال به تنها یک منبع برق، نیاز به کابل، اتصالات، پریز و سیم سیار را برطرف می‌کند.
    با تعبیه ویژگی‌های ایمنی، سلامت دستگاه‌ها را تامین می‌کند.



:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وب خاص

استفاده از سنسور اثر انگشت برای باز کردن گوشی‌، اولین بار توسط اپل و با معرفی آیفون 5s صورت گرفت و پس از آن این روش به استانداردی برای اکثر گوشی‌های رده بالا و حتی میان‌رده تبدیل شد. اما محل قرارگیری این سنسور در همه گوشی‌ها یکسان نیست، شرکت‌ها برای تفاوت در طراحی گوشی‌ خود با سایر رقبا هر کدام این سنسور را در محلی قرار دادند. هوآوی که همیشه این سنسور را در زیر دوربین اصلی گوشی قرار می‌دهد، همین طور ال‌جی که به تازگی از این سنسور در دکمه پاور V10 خود (که در پشت دستگاه واقع است)، استفاده نموده و سونی که در Z5 این سنسور را در کلید پاور و لبه سمت راست گوشی نشانده. خب در دنیای شلوغ گوشی‌های هوشمند، طراحی یکی از اصلی‌ترین پارامترها برای موفقیت گوشی‌ است اما در واقعیت ما با کار کردن با این مدل‌ها راحت نبودیم و استفاده از این سنسور در کلید هوم برای‌مان جذاب‌تر بود. شاید بگویید این یک نظر شخصی است و می‌توان پس از مدتی به این محل‌ها عادت کرد،‌ ولی باید بگوییم که ما برای نظر خود دلایل محکمه پسندی داریم!

574154154-scanner-300x174

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Huawei-fingerprint-scanner

۱. سهولت هنگام کار با گوشی روی سطوح

یکی از دلایل اصلی ما این است که اگر گوشی شما روی سطحی قرار داشته باشد و شما در شرایطی نباشید که بتوانید با برداشتن آن به کار خود برسید، بهترین راه برای باز کردن با سنسور جای گرفته در کلید هوم است. نیازی نیست برای کارهای کوچک مانند کنترل موزیک یا چک کردن اعلانات و پاسخ سریع به آن‌ها، تلفن خود را در دست بگیرید. اگر این سنسور در پشت یا کنار گوشی قرار بگیرد شما یا مجبورید گوشی را بردارید و یا از PIN و Pattern برای بازکردن آن استفاده کنید.

۲. قرار گرفتن سنسور تشخیص اثر انگشت در دکمه پاور دردسر خاص خودش را دارد!

معمولا علاوه بر دکمه پاور، دکمه هوم (که اغلب سنسور هم در آن قرار دارد) نیز قادر به روشن کردن صفحه نمایش گوشی هست، چه این دکمه فیزیکی باشد مانند پرچم‌داران سامسونگ و آیفون‌های اپل و چه لمسی مانند اسکنرهای هوآوی و گوشی وان پلاس 2. با استفاده از اسکنرهای اثر انگشت علاوه بر کاری که دکمه پاور انجام می‌دهد، می‌توانید به سرعت قفل دستگاه را هم باز کنید ولی دکمه پاور صرفا برای آماده به کار کردن گوشی است در حالی که هنوز دستگاه قفل است.

گوشی‌هایی که سنسور آن‌ها در دکمه پاور قرار دارد، باید برای کارهایی که نیاز به باز کردن گوشی ندارد، مانند چک کردن زمان و تاریخ، قابلیتی مانند Double tap داشته باشند که با ضربه روی صفحه، آن را روشن کند. اما این قابلیت هم آزار دهنده است و با کار کردن با مدل‌هایی که این امکان را داشتند دیدیم که حتی وقتی در جیب هم قرار می‌گیرند، اگر به صفحه ضربه وارد شود روشن خواهد شد، پس قید آن را زدیم و غیر فعالش کردیم. از طرفی هنگامی که گوشی را در دست می‌گیرید ناخواسته ممکن است قفل آن باز شود، مثل افراد چپ دستی که اکسپریا Z5 را در دست می‌گیرند.

۳. قرار دادن سنسور در لبه کناری گوشی هم اشتباه است!

چرا؟ خب این سوال ما هم بود! علاوه بر مشکل قرار گرفتن گوشی در سطوح صاف که در مورد اول به آن اشاره کردیم، مشکل دیگر هنگام استفاده از کیس و کاورها ظاهر می‌شود. بله همه این لوازم جانبی به گونه‌ای ساخته شده‌اند که دکمه پاور به راحتی در دسترس باشد، اما وقتی این کلید در لبه قرار دارد، مانند خانواده Z سونی، پس از اندازه معمول آن نازک‌تر و باریک‌تر است و شکلی تقریبا مستطیل یا بیضی دارد تا گوشی ضرافت و ضخامت کم خود را حفظ کند.
در نتیجه هنگام استفاده از کیس، دسترسی به کلید پاور برای باز کردن گوشی و اسکن کردن انگشت سخت خواهد شد و اکثرا تلاش برای باز کردن قفل بی‌فایده است. در این صورت یا باید دور دکمه پاور را کمی بتراشید که ظاهر کیس را زشت می‌کند و یا قید استفاده از کیس یا اسکنر را بزنید و یکی را انتخاب کنید که وقتی صحبت از یک پرچم‌دار باشد، استفاده از هر دو مورد ضروری است.



:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وب خاص

انتظار می‌رود در ماه مارس اپل یک کنفرانس مطبوعاتی را برگزار کند و در آن از یک آیفون 4 اینچی به‌نام 5se رونمایی کند. یکی از دستگاه‌هایی که می‌توان انتظار رونمایی از آن در این مراسم را داشت، تبلت جدید اپل به نام آی‌پد Air 3 است. اپل هنوز به‌طور رسمی مشخصات این تبلت را منتشر نکرده اما به‌تازگی یک کیس محافظ از این تبلت 12.9 اینچی در فروشگاه اینترنتی علی‌بابا رویت شده است که در آن می‌توان جایگاه چهار اسپیکر در چهار گوشه تبلت را مشاهده کرد. در این کیس محل سوکت Smart Connector که برای اتصال ماوس و کی‌برد استفاده می‌شود نیز به چشم می‌خورد. از دیگر حقایقی که این کیس برایمان روشن می‌کند وجود فلاش LED در کنار دوربین اصلی تبلت و هم‌چنین جک 3.5 میلی‌متری هدفون که در گوشه بالا سمت چپ قرار دارد، است. وجود این سوکت درحالی است که اخیرا خبرهای زیادی از حذف سوکت 3.5 میلی‌متری در آی‌فون‌های آینده منتشر شده است.

ipaBHJBHJBJ-3

 

 

 

 

 

 

 

iPad Air 3 احتمالا مجهز به نمایشگری 12.9 اینچی خواهد بود و هم‌چنین 4 گیگابایت رم و چیپست A9X SoC در زیر پوسته این تبلت جاخوش خواهند کرد. اپل کم‌تر از دو ماه پیش آی‌پد پرو را عرضه کرد، این تبلت نتوانست موفقیت چندانی را برای اپل به ارمغان آورد و فروش تبلت‌های این کمپانی نسبت به سال 2014 کاهشی 25 درصدی را شاهد بود، اما آیا این تبلت می‌تواند آمارها را برای اپل دگرگون کند؟



:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وب خاص

به نظر می رسد که سال 2016 برای کمپانی گوگل سالی متفاوت در زمینه تولید و عرضه گوشی های هوشمند خواهد بود. سالی که قرار است در آن حداقل از یک اسمارت‌فون سری نکسوس پرده برداشته شود و شایعه شده که همکاری با هوآوی در سال گذشته برای تولید نکسوس 6P به دهان این کمپانی مزه کرده و قصد دارد تا نکسوس مدل 2016 خود را نیز به دست مهندسان این شرکت چینی بسپارد.

1e053ac0-85e0-4129-bPNG

 

 

 

 

 

 

 

همانطور که می دانید کمپانی گوگل همه ساله اسمارت فون نکسوس خود را با همکاری یکی از شرکت های سامسونگ، ال‌جی، موتورولا، اچ‌تی‌سی، ایسوس و هوآوی تولید و روانه بازار می کند که به عنوان اولین گوشی های مجهز به نسخه جدید سیستم عامل اندروید عرضه می شوند.

اما امروز، خبرهایی رسیده حاکی از این است که این کمپانی قصد دارد تا همانند شرکت های بزرگی همچون اپل، مسئولیت ساخت تمامی قطعات سخت افزاری و نرم افزاری محصولات خود را به دست مهندسان داخلی خود بسپارد.

حتماً شما نیز کار با چندین گوشی اندرویدی متعلق به کمپانی‌های مختلف را تجربه کرده اید و متوجه شده‌اید که هر کدام از این گوشی‌ها، اگرچه از یک سیستم عامل بهره می برند اما به دلیل متن‌باز بودن سیستم عامل اندروید، با رابط‌های کاربری متفاوتی عرضه می شوند و به تبع، تجربه کاربری متفاوتی را برای کاربران رقم می زنند. اما در محصولات اپل چنین چیزی مشاهده نمی شود و تمامی مدل‌ها به طور کاملاً محسوسی در یک محور و راستا بوده و تجربه کاربری هماهنگی را برای کاربران به ارمغان می آورند.

تبلت پیکسل سی نیز یکی از نمونه های بارز اولین تلاش‌ این شرکت برای تحقق چنین هدفی است به طوری که تمامی قطعات سخت افزاری و نرم افزاری این تبلت توسط مهندسان داخلی گوگل ساخته شده و به نظر می رسد که نوت‌بوک کروم‌بوک پیکسل محصول داخلی بعدی مهندسان این شرکت باشد.

در همین رابطه، ساندار پیچای مرد شماره یک این کمپانی، در مصاحبه ای با وب‌سایت The Information از تصمیم این شرکت برای کنترل و نظارت هر چه بیشتر بر روند تولید گوشی های نکسوس در دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری خبر داده بود.

 



:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وب خاص

اگر نگاهی به اپلیکیشن های ایمیلی پرطرفدار بیاندازیم، متوجه نوآوری هایی خاصی در هر کدام می شویم که آنها را محبوب کرده است مثلاً Sparrowبه دلیل سادگی باورنکردنی اش ، Mailbox به دلیل اسنوز و اینباکس به دلیل باندل ها و کارت های هوشمندش. این اپلیکیشن ها روش کار ما را با ایمیل تغییر دادند، بنابراین شاید انتشار نسخه iOS اپلیکیشن Airmail که ویژگی متمایز خاصی هم ندارد خیلی به چشممان نیاید. البته با وجودی که این اپلیکیشن نوآوری منحصر به فردی را معرفی نمی کند، قابلیتی دارد که کمتر اپلیکیشن موبایلی دارا است: با این اپلیکیشن می توانید هر کاری دوست دارید انجام بدهید.

eed-95064f5310d0

 

 

 

 

 

 

 

 

این اپلیکیشن پلتفرم iOS هم مانند Airmail پلتفرم OS X، که در چند سال گذشته یکی از بهترین کلاینت های ایمیل در مک بوده است، گزینه های متعددی را در اختیار کاربر قرار می دهد. این اپلیکیشن به شما امکان می دهد هر کاری را که دوست دارید با ایمیل انجام دهید: اسنوز، فیلتر، تعامل با اپلیکیشن های سوم شخص – و شاید امکاناتی که تا به حال به ذهنتان هم خطور نکرده است ، از تعیین صدای نوتیفیکیشن های اینباکس تا ایمیل های برگشتی و تغییر پوشه بندی جیمیل. تعداد امکانات موجود در این اپلیکیشن از هر اپلیکیشن موبایلی دیگری بیشتر است.


بسیاری از قابلیت های این اپلیکیشن را می توانید به میل خود تغییر دهید. می توانید ظاهر فعالیت هایی مثل ستاره دار کردن و به اشتراک گذاری را تغییر بدهید و حتی می توانید ترتیب منوهای اصلی را به میل خود مرتب کنید.


لئوناردو چیانتینی که یکی از توسعه دهندگان این اپلیکیشن است گفته است که با تعداد زیاد گزینه منظور شده در این اپلیکیشن آنها قصد داشته اند پاسخگوی کاربران با نیازهای متفاوت باشند. این اپلیکیشن بیشتر بر کاربران حرفه ای تمرکز دارد که از اینباکس خود استفاده زیادی می کنند.


این اپلیکیشن در حال حاضر در اپ استور به قیمت 4.99 دلار در دسترس است و بر روی آیفون و اپل واچ فعال می شود. نسخه آیپد آن به زودی عرضه خواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وب خاص

حتی پیش‌ از این که بلک‌بری، مدل اندرویدی خود به نام Priv را روانه بازار کند نیز بسیاری از افراد به این موضوع فکر می‌کردند که آینده پلتفرم بلک‌بری چه خواهد بود و بلک‌بری 10 به چه سرنوشتی دچار خواهد شد. در اوایل ماه جاری میلادی بود که جان چن به‌عنوان مدیر ارشد اجرایی بلک‌بری درباره سیستم عامل بلک‌بری 10.3، اطلاعات جدیدی را ارایه کرد. او گفته بود که این سیستم عامل در سال 2016 میلادی با بهینه‌سازی امنیتی روبرو خواهد شد.

ITRESAN-11-1394-34-40

 

 

 

 

 

 

 

با این‌ حال تمامی نظرات رسمی اعلام‌ شده از طرف مسئولان این شرکت نشان‌دهنده این امر است که بلک‌بری نسخه 10، حداقل در سال جاری محصول سخت‌افزاری ویژه‌ای را در اختیار نخواهد داشت. در حقیقت چن اعلام کرده است که در سال 2016 میلادی شاهد عرضه محصولات بیشتری با سیستم‌ عامل اندروید خواهیم بود. گفته می‌شود که یک محصول با نام Vienna، در دستور کاری این شرکت قرار گرفته است.

آینده بلک‌بری 10 به نحوی است که نمی‌توان برای آن مدت‌زمان زیادی برای ادامه حیات متصور بود. با توجه به عرضه بلک‌بری Priv در هندوستان در هفته گذشته میلادی، مدیر ارشد این شرکت در بخش آسیای میانی به ارایه نظرات بسیار مهمی در این زمینه دست زده است. دیمین تای اعلام کرده است که این شرکت قصد دارد تا اندروید را به یک پلتفرم بسیار امن تبدیل کند و به‌ این‌ ترتیب نمی‌توان انتظار داشت که این شرکت به سراغ دو پلتفرم مختلف با امکانات امنیتی یکسان برود. در نتیجه نیز می‌توان گفت که آینده بلک‌بری با اندروید گره خورده است.

تای در‌ این‌ باره می‌گوید:

دستگاه‌های سری Priv به‌عنوان یکی از ابزارهای مهم در انتقال ما به اکوسیستم اندروید محسوب می‌شوند. در طول زمان ما به سراغ امن ساختن اندروید دست خواهیم زد و دوست نداریم که دو پلتفرم داشته باشیم و احتمالا اندروید به‌عنوان تنها پلتفرم (برای تلفن‌های همراه هوشمند) مورد استفاده قرار خواهد گرفت. با این‌ وجود در حال حاضر ما بلک‌بری 10 و اندروید را برای همراه‌های هوشمند خود در اختیار داریم، آینده از جنس اندروید است. ما اندروید را به‌صورت بدیهی برای محیط نرم‌افزارها و اپلیکییشن‌های آن می‌خواهیم. علاوه بر این نیز راهکارهای تجاری ما برای مدت‌های طولانی چند پلتفرمه بوده‌اند. به‌این‌ترتیب به‌صورت بدیهی، طبیعی به نظر می‌رسد که به‌سوی اندروید گرایش داشته باشیم.

بر اساس گفته‌های چن، بلک‌بری 10 عنوان امن‌ترین سیستم عامل تجاری و دولتی جهان را در اختیار خواهد داشت. به‌روزرسانی نسخه 10.3.3 موجب خواهد شد تا بلک‌بری نسخه 10، استاندارد NIAP را دریافت کند. این امر به این معنا است که این به‌روزرسانی موجب خواهد شد تا این سیستم عامل از عهده تمامی آزمون‌های بسیار سنگین امنیتی دولتی بربیاید. گفته می‌شود که به‌روزرسانی نسخه 10.3.4، این ساختار امنیتی را حتی به سطحی فراتر از شرایط فعلی خواهد رساند.



:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وب خاص

برخلاف سایر شرکت‌های فناوری که برای تولید ساعت‌های هوشمند خود به سراغ فناوری‌های مختلف، استارتاپ‌ها و برندهای دیگر می‌روند، این بار اچ‌پی برای تولید ساعت هوشمند خود با یکی از مطرح‌ترین برندهای جواهرات آمریکا همکاری کرده است. ساعت‌هوشمند جدید اچ‌پی بانام Isaac Mizrahi ظاهری زیبا، کلاسیک و زنانه دارد و احتمالا در هنگام فروش بیشتر در میان بانوان طرفدار پیدا کند. ساعت هوشمند اچ‌پی دارای نمایشگر کوچکی است که نوتیفیکیشن‌ها را نمایش می‌دهد. اچ‌پی در Isaac Mizrahi از هیچ قابلیت جدیدی استفاده نکرده و تنها به‌ظاهر کلاسیک و زیبای ساعت هوشمند خود اکتفا کرده است.

mlarge-450x281

 

 

 

 

 

 

 

 

نگین‌های دور قاب، ظرافت در طراحی و بهره‌گیری از 5 رنگ متنوع در طراحی بند چرمی ازجمله ویژگی‌های ظاهری این ساعت هوشمند کلاسیک و زیبا است. اچ‌پی هرچند به‌صراحت این ساعت را مخصوص بانوان اعلام نکرده اما از ظاهر ظریف آن می‌توان این‌گونه استنباط کرد که این کمپانی آمریکایی در تولید این ساعت سلیقه بانوان را ملاک قرار داده است.

از جمله امکانات دیگر این ساعت هوشمند می‌توان به متصل شدن به سایر گجت‌ها از طریق بلوتوث، پشتیبانی از سیستم‌عامل اندروید 4.4 به بالا و نسخه‌های بالاتر از iOS 8 و هم‌چنین اعلام تماس‌ها، پیامک‌ها، ایمیل‌ها و پیام‌های شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد. اچ‌پی قیمت این ساعت هوشمند جدید را 250 دلار تعیین کرده است.



:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وب خاص

گوگل برنامه جایزه کشف آسیب پذیری خود یا Vulnerability Rewardرا در سال 2010 و با هدف تشویق محققین برای پیدا کردن باگ های نرم افزاری راه اندازی کرد. در سال 2015، دو قابلیت مهم و جدید به این برنامه اضافه شد. گوگل ابتدا اندروید را به این برنامه اضافه کرد و پس از آن تلاش کرد که کمک هزینه تحقیقات آسیب پذیری را به محققین پرداخت کند.

3951-8af36687433a

 

 

 

 

 

 

 

 


هزینه انجام تحققیات آسیب پذیری گوگل به صورت یکجا و قبل از شروع پروژه به محققین پرداخت می شود تا تضمینی باشد مبنی بر اینکه که حتی در صورت پیدا نشدن آسیب پذیری های جدید بعد از انجام تحقیقات نیز حق الزحمه آنها پرداخت می شود.


این تغییرات باعث شد که گوگل در طول یک سال، حدود 200.000 دلار به محققین اندروید پرداخت کند. بالاترین حق الزحمه پرداخت شده به یک محقق امنیتی اندروید مربوط می شد که مبلغ آن 37.500 دلار بود. پاداش فعال ترین محقق به Tomasz Bojarski تعلق گرفت که توانسته بود در سال 2015 بیش از 70 باگ نرم افزاری گوگل را کشف کند و جالب است بدانید یکی از آنها در داخل فرم ثبت اطلاعات برای شرکت در برنامه کشف آسیب پذیری نهفته بوده است. در مجموع می توان گفت که این برنامه در سال گذشته، حدود 2 میلیون دلار برای گوگل آب خورده است.


نام دیگری که ممکن است به خاطر داشته باشید، نام Sanmay Ved است که توانست دامنه Google.com در بین دامین های گوگل را خریداری کند و یک پاداش 6.000 دلاری برای این آسیب پذیری دریافت کند. Sanmay Ved که کشف این دامین را یک اتفاق می دانست و آن را یک پروسه تحقیقاتی به حساب نمی آورد تصمیم گرفت کل مبلغ پرداخت شده توسط گوگل را به یک خیریه اهداء کند.


برنامه پاداش تشخیص آسیب پذیری گوگل هم برای گوگل و هم برای محققین یک معامله برد برد است. افرادی که برای پیدا کردن این باگ ها وقت صرف کرده اند پول دریافت می کنند و گوگل نیز خوشحال است که در راستای بهبود امنیت پلتفرمش، پول خرج می کند. این غول تکنولوژی قصد دارد این برنامه را در سال 2016 ارتقاء دهد بنابراین دور از ذهن نیست که پول بیشتری برای شکارچیان باگ صرف شود.



:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وب خاص

مدت هاست که با شایعات متنوعی مبنی بر اینکه سامسونگ قصد دارد گلکسی اس 7 را در رویداد 21 فوریه رونمایی کند مواجه می شویم. این شایعات بر اساس دعوت نامه های ارسال شده سامسونگ شکل گرفته و اکنون یک ویدیوی رسمی از سوی این شرکت در یوتیوب منتشر شده تا کاربران به شرکت در این مراسم دعوت شوند.


سامسونگ با انتشار یک ویدیوی رسمی در یوتیوب، کاربران را به شرکت در مراسم رونمایی از محصولات جدیدش که در تاریخ 21 فوریه در بارسلونا برگزار خواهد شد دعوت کرد.

9dac0-2e124ef21735

 

 

 

 

 

 

 

در این ویدیو، شایعاتی که پیش از این در مورد آنها شنیدیم تا حدودی تایید شده است و سامسونگ با استفاده از لحن بیان تازه ای اعلام کرده که از مدل بعدی گلکسی در 21 فوریه رونمایی خواهد کرد و عبارت جدید"The Next Galaxy" را به همراه یک جعبه مرموز در تیزر تبلیغاتی خود به کار برده است. مطمئناً این تیزر نمی تواند به طور حتمی نشان دهد که گلکسی اس 7 در چه تاریخی رونمایی خواهد شد و آیا عبارت "The Next Galaxy" به طور قطعی به گلکسی اس 7 اشاره دارد یا خیر، اما می توان گفت که تاریخ 21 فوریه نیز یکی از تاریخ های احتمالی رونمایی از این گوشی خواهد بود.


تمامی شایعات و گزارشات نشان می دهند که عرضه این گوشی یا سری گوشی های گلکسی اس 7 سامسونگ بسیار نزدیک هستند. همچنین این رویداد در حول و حوش برگزاری کنفرانس بین المللی MWC رخ خواهد داد و شرکت هایی مثل سونی و ال جی، تاریخ و زمان دقیق برگزاری کنفرانس مطبوعاتی خود را اعلام کرده اند. با توجه به ویژگی های شایع شده و رندرهای منتشر شده از سری گوشی های گلکسی اس 7، به نظر می رسد که باید منتظر دستگاه های هیجان انگیزی از سامسونگ باشیم.

 



:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وب خاص

گوگل روابط خود با Movidus ‌را گسترش داده و اعلام کرده است که در نظر دارد تا جدیدترین و قدرتمندترین VPU‌ این شرکت یعنی Myraid M2450 را مورد استفاده قرار دهد تا هوش بیشتری را به طیف وسیعی از ابزارهای قابل حمل بیاورد.

2573a34087f XL

 

 

 

 

 

 

 

یکی از مهم‌ترین دلایلی که ابزارهای امروزی هوشمندتر شده‌اند و خوشبختانه به شکل بسیار مفیدی به ما کمک می‌کنند، مبحث یادگیری ماشینی است. با ساخت مدل‌های پیچیده‌ای از داده‌ها سپس آموزش این مدل‌ها کارهای پیچیده  و متنوعی نظیر تشخیص چهره، ترجمه زبان‌ها و رانندگی خودکار حالا به سادگی انجام می پذیرند. علاوه بر نیاز به قدرت محاسباتی بالا برای یادگیری چنین سیستم‌هایی، میزان مصرف انرژی این سیستم‌ها هم بسیار بالا است.  این امر سبب شده تا در بسیاری از موارد این سیستم‌ها به دستگاه‌هایی که جریان الکتریسیته متصل هستند وابسته باشند (مثل کینکت) یا به باتری‌های حجیم مثل مواردی که در خودروها می‌بینیم، نیاز داشته باشند.

برای ابزارهای قابل حمل این سیستم‌ها همیشه نیازمند اتصال به سیستم‌های ابری هستند تا داده‌های خام به سرویس ابری فرستاه شوند، در دیتا سنترها تحلیل شوند و نتایج مجدد به ابزار قابل حمل ما بازگردد.

گوگل در تلاش است تا این شیوه را از طریق پروژه تانگو تغییر دهد تا ابزار قابل حمل هم بتواند به طور آنی نقشه نگاری‌ها و پردازش‌های لازم را حتی در مواقعی که باتری کمی دارد، انجام دهد. گوگل برای انجام این کار دست روی نوع جدیدی از  پردازنده‌ها یعنی واحد پردازش ویدیویی (VPU) با نام Myraid 1 گذاشته است که توسط استارت‌اپ Movidius تولید می‌شود.

با انتقال پردازش‌های سنگین مرتبط با مفاهیم بصری به یک پردازشگر مجزا که برای این کار توسعه داده شده است، Myraid موفق شده تا عملکرد ابزار تانگو را ارتقا دهد و میزان مصرف انرژی آن را نیز کاهش دهد. Movidius ‌مدعی است که با استفاده از این چیپ پردازشی تا ۸۰ درصد در میزان فضای اشغال شده و هزینه‌ها نسبت به فناوری‌های رقیب صرفه جویی می‌شود.

حالا گوگل روابط خود با Movidus ‌را گسترش داده و اعلام کرده است که در نظر دارد تا جدیدترین و قدرتمندترین VPU‌ این شرکت یعنی Myraid M2450 را مورد استفاده قرار دهد تا هوش بیشتری را به طیف وسیعی از ابزارهای قابل حمل بیاورد.

گوگل از فضای توسعه نرم‌افزار Movidius استفاده خواهد کرد تا موتور محاسبات عصبی پیشرفته خود را به این چیپ وارد کند به این ترتیب طیف وسیعی از الگوریتم‌های مبتنی بر یادگیری عمیق در یک لحظه اجرا خواهند شد.

قابلیت اجرای کارهای مبتنی بر یادگیری عمیق در خود ابزار، وابستگی به سرویس‌های ابری را کاهش می‌دهد به این ترتیب مسائل مربوط به تاخیر در پردازش و حریم شخصی نیز بهتر رعایت می‌شود.

برای مثال گوشی شما قادر خواهد بود تا دوستان شما را در یک عکس شناسایی کند بدون این که نیاز باشد شما عکس را در فضای ابری آپلود کنید. رمی ال اوزان- مدیر عامل Movidius ‌در این باره می‌گوید:

    چالش اصلی در قرار دادن این فناوری در  محصولاتی که همه مردم استفاده می‌کنند نیاز به بهینگی مصرف انرژی فوق‌العاده دارد و این همان جایی است که ترکیب مناسب معماری سخت‌افزاری و محاسبات عصبی به میان می‌آید.

متاسفانه هنوز جزییات جدیدی از محصولات گوگل که قرار است از این چیپ استفاده کنند منتشر نشده است ولی با توجه به اهمیت بحث یادگیری ماشینی حتما به زودی موارد بیشتری در این رابطه خواهیم شنید.



:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 بهمن 1394 | نظرات ()